בס"ד

 

שבירת הקיר... מה פתאום?

בדרך כלל כאשר נוצרת תקלה בניאגרה סמויה, החשש הראשון שעולה הוא, שהתיקון כרוך בשבירת הקיר, לכן דבר ראשון שצריכים לדעת, ששבירת הקיר הוא מענה אחרון והוא מענה נדיר, ולכן אם הוזמן טכנאי והוא ממהר להחליט שיש צורך בשבירת הקיר, אנו ממליצים לקבל חוות דעת שניה.

חשוב וכדאי לדעת מה הסיבה והצורך לשבור את הקיר וכך גם להבין אם החלטת הטכנאי היא נכונה, וכפי שנכתב למעלה, שבירת הקיר היא מענה נדיר, אך הסיבה לה היא בגלל תקלה שאין יכולת לגשת אליה דרך פתח השירות, הכוונה לפתח שנמצא מאחורי לחצן הניאגרה.

לצורך ההבנה נקדים, שאף על פי שאנו קוראים למערכת הכללית ניאגרה סמויה, יש בה חלקים שנקראים חיצוניים, וזה בגלל יחסם לחלקים אחרים, לכן אין לטעות שחיצוני פירושו גלוי לעין, וכפי שיתבאר מיד.

התקלות בניאגרה סמויה מתחלקות לשתיים, אלו שניתן לטפל בהם דרך פתח השירות ואלו שלא ניתנות לכך, וחילוק זה נובע מהחילוק בשתי קטגוריות עקריות בחלקי הניאגרה הסמויה, הכוונה היא, שיש חלקים שכל תפקידם הוא מערכת השטיפה והם נקראים חלקים פנימיים בעלי תנועה, כגון המנגנון והמצוף, והקטגוריה השניה היא, כל החלקים הקבועים הנקראים חלקים חיצוניים חסרי תנועה, כגון המיכל וצינורות ההדחה.

המקרים השכיחים של התקלות הם רק בחלקים הפנימיים בעלי התנועה, כי הם אחראים לכך שהמים יכנסו למיכל ויזרמו ממנו החוצה דרך צינורות ההדחה, ומאחר והם גם בעלי תנועה וגם באים במגע עם מים, הבלאי שנוצר להם הוא בדרך כלל מאבנית שמצטברת, הפוגמת בדרך כלל באיטום ולכן יש נזילה, ובמקרה חמור יותר וחריג יותר, היא פוגמת בתפקוד המערכת, אך עדיין במקרה זה אין שום צורך למהר להחליט שהפתרון הוא שבירת הקיר, כי המענה למקרים כאלו אפילו שהגיעו להשבתה של המערכת, מטופלים דרך פתח השירות, והטיפול אמור להיות זריר וקל יותר ממה שחושבים, אם רק מאתרים את התקלה במקצועיות.

לגבי החלקים החיצוניים וחסרי התנועה, אם הותקנו כמו שצריך, לא אמורה להיות בהם שום תקלה, והסיבה היחידה והבלעדית להיות תקלה בהם, היא רק בגלל רשלנות מקצועית של המתקין, ורק אז אין ברירה וצריכים לשבור את הקיר כדי להגיע אליהם.

לכן חשוב מאוד לדעת, שאם טכנאי הציעה שאין ברירה אלא לשבור את הקיר, כדאי ונכון לקבל חוות דעת שניה, כי לפעמים גם מרשלנות מקצועית של הטכנאי, שאינו יודע לאתר שהתקלה היא רק במערכת הפנימית, ממהר להחליט שהרשלנות היא מצד המתקין במערכת החיצונית, והלקוח בתמימותו נאלץ להתחיל טיפול לא נעים ולספוג טירחה שאין בה צורך כלל וגם ניזוק בהוצאה כספית מרובה.

ולאור כל זאת 'ק.ב' בוררת את הטכנאים שלה בקפידה, על מנת שיוכלו לתת את השירות המקצועי ביותר,  הטכנאים של 'ק.ב' יעשו הכל כדי לאתר את התקלה במערכת הפנימית, תוך כדי העדפה, להשקיע עוד זמן ועבודה בפירוק כל המערכת הפנימית, כדי למנוע החלטה לא נכונה ופזיזה של שבירת הקיר, ורק במקרה האחרון, אחרי שכל המערכת הפנימית נבדקה ביסודיות, ואין שום ברירה אלא להחליט על שבירת הקיר, עדיין לא נמליץ על כך, אלא נמליץ לכם שכדאי להתייעץ עם חוות דעת שניה.

חשוב לציין, כי בכל שנות הפעילות של 'ק.ב' לא הייתה תקלה שלא הצלחנו לאתר ולתקן בלי שבירת הקיר, במאה אחוז מכל קריאות השירות הרבות שלנו, לכן נשמח לשרת אתכם בכל הקשור לניאגרה שלכם, ונעשה כל מאמץ לכך ש'ק.ב' תהיה טיפה יותר מכולם, בשבילכם.

בהצלחה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

דלג לתוכן מרכזי

לשירות תיקונים לחצו כאן